Csak MaReSz tagok számára!
Elfelejtett belépési adatok
Kérjük adja meg a szerkesztési jogosultággal rendelkező személy e-mail címét.
Hírek
A Rendezvény Restart 2021 konferencia keretében valósult meg a MaReSz EventHub
2021. június 28.

A Magyar Turisztikai Program Alapítvány főszervezésében, a Nemzeti Kulturális Alap és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége társszervezésével megvalósuló Rendezvény ReStart 2021 szakmai konferencia június 24-én közel 400 fő részvételével, sikeresen lezajlott. A konferencia célja az volt, hogy az újraindulásban nyújtson segítséget a rendezvényszektor képviselőinek.

Az esemény keretében, önálló szekcióként valósult meg a MaReSz rendszeres szakmai eseménye, a MaReSz EventHub is. Az EventHub részeként három kerekasztal-beszélgetésre került sor, amelyek az újraindulást különböző nézőpontokból közelítették meg.

Az első beszélgetés fókuszában a MICE szektor kilátásai, a kongresszusok és konferenciák várható tendenciái álltak. A moderátori szerepet Ferenczy Anikó, a Novotel Budapest City & Budapest Congress Center értékesítési és marketingigazgatója töltötte be. Beszélgetőpartnerei voltak Békefi Anna, a Magyar Kongresszusi Iroda szakmai igazgatója, Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója és a MaReSz Elnöke, Rácsai Ágnes, a Microcosmos DMC ügyvezetője és a Magyar Beutaztatók Szövetsége MICE munkacsoportjának vezetője, valamint Székely Andrea, a Weco Travel MICE üzletág vezetője.

A résztvevők tapasztalatai alapján jelenleg a kisebb létszámú, belföldi résztvevőkkel tartott rendezvények indulása jellemző. A nagyobb, nemzetközi események elé többek között kihívást állítanak a beutazási nehézségek és a szabályozási különbségek. A szakemberek előrejelzései szerint ezek a rendezvények legkorábban 2024-ben érhetik el a 2019-es szintet. A szektorban nehézséget okoz a szakképzett munkaerő pótlása, illetve szükség lenne a MICE rendezvények támogatására és egy minősítési rendszer kialakítására is.

A második kerekasztal-beszélgetés corporate oldalról közelítette meg az újraindulást. A moderátor Kovács Dániel, a Roxer Kommunikációs Kft. kreatív igazgatója volt, a beszélgetésben pedig Liptay Gabriella, a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója, Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati és kommunikációs igazgatója, valamint Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója vettek részt.

A beszélgetés résztvevői az általános gazdasági szempontok mellett a partnerkapcsolatok és műfaji sajátosságok változását vitatták meg. A szakma képviselői számára pedig azt tanácsolták, hogy a jövőben még nagyobb hangsúlyt próbáljanak fektetni a közös gondolkodásra, a rugalmasságra, a stratégia orientáltságra, valamint a mérhetőségre.

A harmadik, egyben utolsó kerekasztal-beszélgetés során a nagy nemzetközi kulturális, sport- és üzleti rendezvények szervezési és lebonyolítási körülményeiről volt szó. A beszélgetést Gloviczki Ákos, a Hungexpo szolgáltatás üzemeltetési és értékesítési igazgatója moderálta. Beszélgetőpartnerei között szerepeltek Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója, Kádár Tamás, a Sziget Zrt. cégvezetője, Mihók Attila, Nemzeti Sport Ügynökség ügyvezető igazgatója, Varga Lajos, a Valton Kft. ügyvezető tulajdonosa, valamint Hegyi Attila az Albatros Party Service és a Rampart Catering Kft. ügyvezetője.

A beszélgetés keretében érintett témák között szerepeltek a részben Budapesten zajló labdarúgó-Európa-bajnokság során alkalmazott biztonsági és higiéniai előírások, valamint az idén ősszel a Hungexpo területén megvalósuló Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra és a Vadászati és Természeti Világkiállításra való felkészülés részletei is. A résztvevők itt is kiemelték a szakképzett munkaerő fontosságát a minőségi rendezvények lebonyolítása érdekében.