Csak MaReSz tagok számára!
Elfelejtett belépési adatok
Kérjük adja meg a MaReSz képviselő e-mail címét.
Hírek
A tenderek hatása a kreativitásra
2017. március 07.

Kulcsfontosságú kérdések kerültek előtérbe a MaReSz március 1-jei Event Hub klubestjén

Már a meghívóban szereplő cím: "Megrendelői tervek és iparági trendek a rendezvényszervezésben" is komoly hívószó volt a szakmának, és a közel 100 megjelent résztvevő nem is csalódott. Fontos tartalommal bíró, a lényeges kérdéseket kendőzetlenül érintő kerekasztal beszélgetést hallhatott március 1-jén az újonnan megnyitott Európa Congress Centerben.

Az UNICEO (United Network of Corporate Event Organisers) koordinációjával, az Invitech Solutions, az OTP Egészségpénztár, a Magyar Vöröskereszt, a Volvo Hungária Kft., a Gablini csoport - Infiniti Magyarországi képviseletének, a HP Magyarország, valamint a Heineken Hungária marketing vezetői vettek részt az eseményen.
A MaReSz (Magyarországi Rendezvényszervezők és –szolgáltatók Szövetsége), mint házigazda részéről a rendezvényügynökségi tagozatból a Special Event, a HD Group Kommunikációs Ügynökség, a Roxer Kommunikációs Kft., a RagazzArt Event Creator, és a Silhouette Consulting  vezetői képviseltették magukat.  A szakemberek között a problémafeltárás után egy valódi, a szakmát érintő kihívásokról szóló vita alakult ki, még ha a megoldások nem is születtek meg.

Az ügynökségi piac jelenleg komoly hatékonysági problémákkal küzd. Ez köszönhető az extra mennyiségű tendernek, melyek a kapacitásokat lekötik, viszont last minute jellegüknél fogva az árak nem tudnak költségoptimalizáltak lenni. Azaz, amire azt hisszük, hogy olcsó, tulajdonképpen drága. Az ügyfelek is megerősítették, hogy állandó időnyomás alatt dolgoznak, miközben az elvárásaik az ügynökségek, szolgáltatók felé az egyediség, a különlegesség, az élmény megteremtése, illetve ezeknek mérhető megtérülése. Sajnos az árnyomás továbbra is megmarad, 2017-re ilyen szempontból nem jósoltak sok változást az egyes iparágak képviselői.
 
Míg a rendezvényszakma a kommunikációról szól, és a kreativitáson alapszik, addig sokszor költség alapú döntés születik a rendezvényekkel kapcsolatban, nem mindig mérlegelve az adott cégen belüli szakmai kompetenciával bíró marketinges kolléga javaslatát, vagy azt, hogy mégis mi lenne jobb a márkának. Fontos tudatosítani, hogy ez a mennyiségi beszerzési koncepció veszélyes a rendezvényeknél, hiszen az ügynökségek munkája ugyanúgy kihat egy márka életére, mint az ATL, vagy BTL esetében. A pusztán árszempontú megközelítés ennek kárára megy.

A beszélgetésen kiderült, hogy az ügyféloldal és az ügynökségek céljai közösek, ám az alapvető problémák azonosításáról és azok megoldásáról nem feltétlenül egyeznek a vélemények. Abban minden résztvevő egyetértett, hogy ez a folyamat nem lesz tovább fenntartható így. A rendezvényszakma presztízsét emelni kell, mert ez is a kommunikációs szakma része, hiszen egy vállalat imidzsét határozza meg.
A találkozó elérte célját, világossá vált, van miről beszélgetniük a feleknek  A megoldásokról a MaReSz további párbeszédeket fog kezdeményezni.

Ami talán jó hír a szakmának, hogy a corporate rendezvénypiac nem fog csökkenni, mert a "live communication", azaz a személyes kapcsolatokon, élményeken alapuló kommunikáció szerepe egyre erősebb a cégek általános és marketing stratégiájában.

Az est feszes menete, a kiváló prezentációk - Mantuano Mónika, az UNICEO alelnöke, valamint Végh Tamás, a Special Event kreatívigazgatója által - , illetve az Európa Congress Center gasztronómiai élményei kiemelt szerepet játszottak a rendezvény sikerében.