Csak MaReSz tagok számára!
Elfelejtett belépési adatok
Kérjük adja meg a MaReSz képviselő e-mail címét.
Hírek
Tavaszi üléssorozat a MaReSz tagozatainál - Új tagozatvezetők a rendezvényhelyszín, rendezvényügynökségi és rendezvénytechnikai tagozatok élén:
2017. június 08.

További kihívások a rendezvénygasztronómia terén

A rendezvénygasztronómiai tagozat Semsei Rudolf tagozatvezető vezetésével a Gundel Étteremben tartotta idei első ülését. Az Áfa törvény kapcsán folyamatos lobbytevékenységre hívta fel a figyelmet, hiszen a rendezvény étkeztetés (kitelepülés) még mindig a magasabb Áfa körbe tartozik, melyre még a reprezentációs adó is ráépül. A tagok között még felmerültek kérdések a helyszíni rendezvények Áfájával kapcsolatban, ezek miatt újabb állásfoglalást kér a tagozat az illetékesektől. Szóba került még a szakember hiány, hogy nincsenek megfelelő hirdetési felületek, ezért is üdvözölték a tagok, hogy az új MaReSz weboldalra fel lehet majd tölteni álláshirdetéseket. Újjáalakul az árubeszerzési munkacsoport, valamint megvitatásra került a MaReSz 25 éves rendezvénye, melynek időpontját október végére javasolta a tagozat. Bemutatásra került az új jövedéki törvény, mely szigorítást tartalmaz az árubehozatal terén, ami nehézségeket fog okozni, hiszen pl. az ifjú pár által hozott jövedéki termékek felszolgálása rendezvényeken (esküvőkön) semmiféleképpen nem lesz lehetséges.

Tagozattá vált a rendezvénytechnika munkacsoport - az új tagozatvezető Fábián Attila, a Smarteq ügyvezetője

A tagozati ülés fő témája az új tagozatvezető megválasztása, valamint a tagozat céljainak, kritériumainak újragondolása volt. Az elmúlt évben ebbe a tagozatba történt a legtöbb belépés, mely jól mutatja, hogyan specializálódott a technikai szakma. Emiatt a tagozat nevének újragondolása is időszerűvé vált. Az új tagozatvezető Fábián Attila a Smarteq-től nagy lelkesedéssel vetette bele magát a munkába. Fő csapásiránynak az oktatást határozta meg, valamint egy irányelvi kódexet, mely kvázi egy minőségbiztosítás is lenne az ide belépő tagoknak.

Rendezvényhelyszín tagozati ülés a Kempinskiben - az új tagozatvezető Parti János, a Kempinski Hotel Corvinus értékesítési és marketing igazgatója

A helyszín tagozat az Áfa kérdések mellett a megrendelői oldalról dömpingszerűen, és sokszor hiányos információkkal érkező ajánlatkérések problémáit vetette fel, mert az értékesítésben dolgozók leterheltségének egyik fő oka ezeknek menedzselése. Emiatt készülni fog egy ajánlatkérési ajánlás a MaReSz részéről, mely munkacsoportban Parti János vezetésével a Kempinski, a Danubius Hotels, a Hotel Famulus és a MaReSz munkatársai vesznek részt.

Rendezvényügynökségi kihívások - az új tagozatvezető Duca Andrea, a HD Group ügyvezetője

A Nemzeti Kastély - és Várfejlesztési Igazgatóság meghívására az ügynökségi tagozat a budavári De La Motte Beer palotában találkozott, hogy egyrészt megismerhessék a folyamatban lévő vár- és kastélyfelújításokat, másrészt, hogy folytassák a tavalyi év folyamán megkezdett párbeszédet a szakma kihívásairól.

Az ügynökségek szolgáltatási palettájában, a cégméretében, a megcélzott ügyfélkörükben sokszor jelentős különbségek vannak, de abban valamennyien egyetértenek, hogy az event marketing interdiszciplináris tudást igénylő szakma, amelyben a jó minőségű munkaerő ritka kincs és fogyóeszköz - jelezte Duca Andrea, az új tagozatvezető. Éppen ezért közösen kívánnak tenni azért, hogy a szakma sztenderdjeit magas színvonalon oktassák. Ugyanilyen lényeges, hogy mindent elkövessenek azért: a megrendelők és az ügynökségek egyre pontosabban értsék egymás szempontjait. Ahogyan szükség van sztenderdekre az ügynökségi szolgáltatások színvonalában, ugyanígy szükség van sztenderdekre a megrendelői oldalon a tenderek kialakításához is. Ezt a munkát szeretné a tagozat támogatni egy ajánlás létrehozásával, valamint olyan támogatás nyújtásával, ami megkönnyíti a megrendelők számára az ügynökségek fajtái, valamint szolgáltatási palettái közötti eligazodást.

Duca Andrea, HD Group

 Fábián Attila, Smarteq

Parti János, Kempinski