A MaReSz is részt vett a Budapest újranyit online konferencián
A budapesti turisztikai szektor számos képviselője, szakmai szövetségek vezetői, köztük több MaReSz tag is részt vett a Budapest Brand nZrt. április 27-én tartott online konferenciáján, ahol a szakemberek a különböző területek újraindulással kapcsolatos kilátásait vitatták meg. A szállodaszektor képviselői úgy vélik, hogy Budapesten ősszel indulhat újra turizmus, de a szolgáltatók bizakodnak, hogy kétoldalú megállapodásokkal már a nyártól érkezhetnek autós turisták a környező országokból. Az utazási irodák képviselői elhúzódó, fokozatos nyitásra számítanak, becsléseik szerint még jó két év, mire felfuthat a turizmus a járvány előtti szintre, de úgy vélik, hogy az utazásszervezők szerepe fokozottan felértékelődik az egész világot sújtó pandémia után. Ganczer Gábor, a MaReSz Elnöke kiemelte, hogy reményei szerint a mozik, színházak nyitása után az üzleti rendezvények szervezése is mihamarabb zöld utat kap Magyarországon, először a belföldi piac élénkülése várható, de ehhez a megrendelői bizalom visszaállítására van szükség. A rendezvényturizmus globális újraindulására Békefi Anna, a Budapest Convention Bureau szakmai igazgatója szerint legkorábban 2024-ban van esély. Kiemelte, hogy mivel minden desztináció egyszerre áll a rajtvonalhoz, intenzív verseny indul a megrendelők kegyeiért. A fesztiválszövetség hangsúlyozta a kulturális áfa csökkentése és az egyértelmű szabályozás nagyban segítené a rendezvényszakma helyzetét. Faix Csaba, a Budapest Brand nZrt. ügyvezetője ismertette, hogy a főváros turisztikai mentőcsomagját, emellett nagyvonalakban beszámolt a Fővárosi Turisztikai Stratégia tervezett elemeiről.Az online konferencia teljes programja itt nézhető vissza az eseményt követő két hétben.