Az esemény fő fókusza a MICE szakma jövője volt és annak adaptálódása a megváltozott körülményekhez.
Hatalmas öröm számunkra, hogy a rendezvény - a pandémia okozta több évnyi kihagyás után - újra élőben, a várakozásokat felülmúlva közel 500 fő részvételével és 40 kiállító megjelenésével valósult meg Az átriumban és a kiállítói térben egyaránt impozáns standokkal és figyelemfelkeltő technikai megoldásokkal találkozhattak a résztvevők.
A szakmai program keretében összesen 20 különböző szakmai program zajlott, köztük izgalmas plenáris előadások és további 6 szekcióban kerekasztal beszélgetések
A konferenciát Ganczer Gábor, a Hungexo Zrt. vezérigazgatója és a MaReSz elnöke nyitotta meg. Ezt követően plenáris előadásokkal folytatódott a délelőtti program Zsigmond Eszter MaReSz főtitkár moderálásával:
Békefi Anna, a Magyar Kongresszusi Iroda vezetője a MICE szektor helyzetéről, átalakításáról és perspektíváiról beszélt, bemutatva a 2020-ban alakult Kongresszusi Iroda munkáját és jövőbeli terveit. Az előadás során az elmúlt időszak olyan főbb nehézségei is szóba kerültek, mint a piac leállása, a munkaerőhiány vagy a last minute lekérések.
A MICE szektor nemzetközi újraindításának lépéseiről, nehézségeiről Ivo J. Franschitz (ENITED Business Events) számolt be a konferencia résztvevőinek. Tapasztalatai alapján minden országban egy hullámvasúthoz hasonlítható az újraindulás, melynek leküzdésében segít, ha a szakma képviselői megosztják egymással tapasztalataikat és megpróbálnak alkalmazkodni a kialakult helyzethez.
Ezt követően Dr. Rab Árpád (Budapesti Közszolgálati Egyetem) jövőkutató a rendezvényszakma fejlődésének lehetséges forgatókönyveiről és az ehhez igazítható tervekről tartott előadást. Kiemelte, hogy a világ változásával és az újabbnál újabb technológiák megjelenésével mi magunk is változunk és a rendezvényszervezés jövőjét is eszerint alakítjuk majd. A hallgatóságot aktív szereplővé kell tenni, élményt és többletértéket kell biztosítani számukra.
Steigervald Krisztián (SteiGen) a generációk közötti különbségekről és a munkában történő együttműködésükről beszélt. Előadásában hangsúlyozta, hogy az egyes generációk tagjai eltérő képességekkel rendelkeznek, fontos a közös ötletelés és a megoldások közös megtalálása.
A délelőtt további részében kerekasztal-beszélgetésekre került sor:
Az első beszélgetés résztvevői, Mantuano Mónika (HP/UNICEO), Pantl Péter (MOL-csoport) és Kuczka Beáta (OTP Bank Nyrt.), Rókusfalvy Gábor (Roxer Kommunikációs Kft.) moderálásával a corporate szektor rendezvényes perspektíváiról osztották meg tapasztalataikat a közönséggel. Ezen belül is a megrendelői oldal megváltozott elvárásairól és hogy miként tudnak ezekhez alkalmazkodni a rendezvényszervezők.
A következő kerekasztal beszélgetés szereplői több aspektusból is megvizsgálják a fentarthatóságra irányuló törekvéseket, ügyfél oldali elvárásokat, és szervezői kihívásokat és célkitűzéseket figyelembe véve. A beszélgetést Pécsi Szabolcs (HighVibes Kft.) vezette, beszélgetőpartnerei pedig Békefi Anna (Magyar Kongresszusi Iroda), Benyhe Ildikó (CongressLine Rendezvényszervező Kft.), Klacsán Csaba (WWF Magyarország Alapítvány) és Mészáros Attila (Yettel Magyarország Zrt.) voltak.
A harmadik beszélgetés keretében a Dubaji Világkiállításról kaptak beszámolót a résztvevők. Az EXPO 2020 Dubajban egy olyan sikeres projekt, ahol sok tanulság van a nemzetközi együttműködések és a Közel- Keleti szabályok kapcsán. Csapody Balázs (Pannon Gasztronómiai Akadémia), Kassai Zsolt (Special Effects Ltd.) és Tóth Andrea (EXPO 2020 Hungary Ltd.) Duca Andrea (HD Group Kommunikációs Ügynökség) moderálásával értékes gyakorlati tapasztalatokat osztottak meg a jelenlévőkkel.
A délelőtti program zárásaként Magyarország legismertebb mentalistája, Danny Blue tartott meglepetés előadást a résztvevők számára.
Az ebédszünetben a catering partnereink által prezentált fantasztikus gasztrobörze és a kifinomult tálalás világszínvonalú cateringet varázsolt a helyszínre. Emellett az érdeklődők az új Kongresszusi Központ teljes területét is bejárhatták háznézés keretében.
Délután 3 párhuzamos szekció előadásai közül választhattak a résztvevők:
A „Gasztro” szekció keretében elsőként Semsei Rudolf (Budapest Party Service) Trendek, elvárások feszültségek a rendezvénygasztronómiában címmel tartott előadást arról, hogy az éttermi újdonságok és elvásárok hogyan is ültethetők át rendezvények világába.
Az előadáshoz kapcsolódva a nemzetközi rendezvénygasztronómiai trendekről és elvárásokról bővebben egy kerekasztal-beszélgetés keretében is hallhattak a jelenlévők, melyet Gloviczki Ákos (Hungexpo Zrt.) vezetett. Beszélgetőpartnerei Hegyi Attila (Albatros Party Service), Marosvölgyi Gábor (Kempinski Hotel) Semsei Rudolf (Budapest Party Service) és Rókusfalvy Gábor (Roxer Kommunikációs Kft.) voltak.
A „Tech” szekció keretében Fazakas F. János (Visual Europe Group) a nemzetközi kiemelt rendezvények technikai megvalósításának tapasztalatairól számolt be. A koronavírus-világjárvány új kihívás elé állította a technikai szakembereket is, a 2021-ben hazánkban megrendezett tömegesemények előkészítése és lebonyolítása alapjaiban új megközelítést, új megoldásokat és innovatív szemléletet követelt. Az ezt követő kerekasztal beszélgetésen, melynek moderátora Vaskó Tünde (Visualpower Kft.) volt. a résztvevők Dobos Zsófia (Bo Live Branding Agency), Fábián Attila (Smarteq AVS Kft.), Tihanyi Klára (Hungexpo Zrt.) és Varga Attila (Diamond Congress Kft.) azt a témát járták körül, hogy mi marad velünk az on-line technikai megoldásokból? címmel.
Az „Értékesítés” szekció keretében elsőként a B2B értékesítés digitalizációjáról, ezen belül is az ügyfelekkel való online kapcsolattartásról, új értékesítési praktikákról beszélgetett Kenderesy Nadin (Turizmus Kft.), Parti János (Budapest Marriott Hotel) és Pál Bianka (Hungexpo Zrt.) Bacsi Krisztina (Magyar Turizmus Akadémia) moderálásával.
A második beszélgetés középpontjában a rendezvényhelyszínek eltérő értékesítési stratégiái álltak. Benyhe Ildikó (CongressLine Rendezvényszervező Kft.) szervező irodák szemszögéből kérdezte Kégli Balázst (Szépművészeti Múzeum), Sternóczky Balázst (Hotel Azúr) és Papp Gábort (VÁRKAPITÁNYSÁG Integrált Területfejlesztési Központ Nonprofit Zrt.) értékesítési kulisszatitkokról, partneri viszonyról és a pandémia okán megváltozott szerződési és egyéb feltételekről, lehetőségekről és akadályozó tényezőkről.
A „Jogi és gazdasági” szekció keretén belül elsőként a MaReSz szakjogásza, dr. Nemes Ákos (NUIR Ügyvédi Iroda) a megváltozott körülmények miatt felmerült gyakori kérdésekre adott jogi útmutatást, kiemelve a legfőbb pontokat, amikre érdemes szerződéskötéskor kitérni. Ezt követően Kovács Katalin (Kálvin Könyvelő Iroda) a rendezvényszervezést érintő aktuális adóváltozásokról tartott beszámolót, hiszen a rendezvényszervezők és a kapcsolódó szolgáltatási területek képviselői új kihívásokkal szembesültek az adózás és a munkaügy terén a világjárvány következtében.
Az „Ügynökségi” szekció keretében elsőként Blaskó Nikolett (ACG/MAKSZ) és Mérő Ádám (The Coca Cola Company) beszélt a Fairplay Book kezdeményezésről, amelynek elsődleges célja a kölcsönös, értékalapú ügyfél-ügynökség kapcsolatok kialakítása. Ezután az ügynökségek megváltozott működési modelljeiről volt szó. Radácsi Pál (Bo Live Branding Agency) beszélgetőpartnerei ezúttal Brunner Orsolya (Silhouette Kft.), Erdős Ákos (Hello Agency) és Csóka Lajos (XTRM Group) voltak.
A „HR” szekcióban Könyves-Tóth Laura (Kontakt Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft.) tartott előadást motivációs kérdéskörben, amely a pandémia kapcsán még fokozottabban jelen van a munkáltatók asztalán. Az előadást követően Varga-Szabó Andrea (Apple PS Hostess) moderálásával Garics Levente (Nebuló-Meló Iskolaszövetkezet), Revuczky Karion (Szépkilátás Vendéglátás Kft.), Fazakas F. János (Visual Europe Group) és Róbert Nóra (Budapesti Gazdasági Egyetem) a rendezvényszektorban tapasztalható munkaerőhiány kiküszöbölési lehetőségeiről beszélgettek.
Köszönjük az Event Touch-on résztvevő Tagtársaink figyelmét, a Szövetség nevében reméljük, hogy értékes információkkal és kellemes élményekkel gazdagodtatok.
Szeretnénk hatalmas köszönetet mondani támogatóinknak és közreműködő partnereinknek, akik nélkül nem jöhetett volna létre az Event Touch rendezvény.
A helyszín biztosításával, technikai szolgáltatásaikkal, fantasztikus gasztro kínálatukkal, digitális, média és egyéb szolgáltatásaikkal, eszközeikkel és professzionális szakmai közreműködésükkel járultak hozzá eseményünk sikeréhez.