Csak MaReSz tagok számára!
Elfelejtett belépési adatok
Kérjük adja meg a szerkesztési jogosultággal rendelkező személy e-mail címét.
Hírek
Eredményes MICE Business Day, tartalmas szakmai konferencia
2024. november 13.

A MaReSz is kiállítóként vett részt az idén 10. alkalommal megrendezett MICE Business Day eseményen a Hungexpo – Kongresszusi Központban, október 22-én.
A szakmai szervezetek között felállított pultunknál a MaReSz Titkárság munkatársai adtak tájékoztatást a szövetség céljairól, tevékenységéről és a csatlakozási lehetőségekről. Az asztalunk mögött felállított képernyőn folyamatosan futottak azok a rövidfilmek, amelyek ízelítőt adnak szövetségünk életéről, eseményeiről, díjairól.
A sikeres tárgyalások mellett természetesen a szakmai konferencia előadásait is meghallgattuk, melyek közül egyrészt a Visit Hungary vezérigazgatója, Csendes Olivér angol nyelvű prezentációjából emelünk ki néhány információt a Turizmus.com összefoglalója alapján. A Vezérigazgató elmondta, hogy a jövőben a vendégmix hangolásán keresztül a magasabb költési potenciállal rendelkezők bevonzása a cél, ezért még erőteljesebben koncentrálnak az üzleti utazókra. A Visit Hungary stratégiájának egyik fókusza, hogy Budapestet még vonzóbb MICE-célponttá tegyék.
Előadása végén betekintést adott a 2025-ben esedékes nagyrendezvények sorába is. A Break The Ice Forumra jövő májusban, a Global Incentive Summitra októberben kerül sor. A Hungexpo olyan nagyrendezvényeket fogad majd, mint a SIOP European Congress, az ESTS Conference, az ERS Congress és az EuroFinance Conference, az OTS Conference-t pedig a Budapesti Kongresszusi Központban rendezik meg.
A rendezvényszervező szakma számára fontos témákat – az új corporate trendeket, a szolgáltatók nagyvállalati igényekhez való alkalmazkodását – boncolgattak a Turizmus Café első adásának felvételén, azon a kerekasztalbeszélgetésen is, amelynek moderátora Duca Andrea, a HD Group és Microcosmos Kft. ügyvezető partnere volt.
Duca Andrea beszélgető partnerei Sántha Tamás, a Telekom szponzoráció és rendezvény menedzsment vezetője, Jákó Eszter head of MOL Campus & event management és Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője voltak.
Jó hír a szakma számára, hogy 2024-ben mindhárom nagyvállalatnál növekedett a külső és a belső rendezvények száma. Az események elsődleges célja, hogy a közönségből közösséget kovácsoljanak. Megállapították, hogy ugyan mindannyian az élő események szerelmesei, minden nagyvállalatnál vannak célok, amelyekre tökéletesek a repertoárban új eszközként megjelenő online és a hibrid rendezvények. Szóba került a jól fókuszált CSR-tevékenység, melyekről ma már inkább a közösségek jóllétét szolgáló aktivitásként érdemes beszélni. A kerekasztal résztvevői megegyeztek abban, hogy a mesterséges intelligencia egyelőre csak támogatja a rendezvényszervezési folyamataikat, de nem vesz át fontos feladatköröket. Kockázatos is olyan eszközöket beépíteni a lebonyolításba, amiknek a működése még nem megbízható - hangzott el.
Zárásként kiderült az is, hogy az adott márkához igazított és a költségcsökkentési lehetőségeket is megmutató megkeresésekkel lehet leginkább proaktívan fellépni a nagyvállalatok felé. Forrás: Turizmus.com