Számos gazdasági jellegű előnnyel is járhat az, ha egy vállalat a kötelező jogszabályi megfelelésen túl is foglalkozik a fenntarthatóság kérdésével.
· A versenyképesség növekedése
A fenntarthatóság kezelésének kiemelt mozgatórugói lehetnek a működési hatékonyság növekedése és a költségek csökkentése.
Az erőforrás-hatékonyság a vállalatok versenyképességének egyik meghatározó tényezője.
A fenntarthatóságot szem előtt tartó vállalatok:
o Előbb detektálják, könnyebben alkalmazkodnak és egyszerűbben tudják kezelni a működés során felmerülő, klímaváltozásból eredő kockázatokat és erőforrás szűkösséget.
o Jobb tőkemegtérüléssel számolhatnak, mely a hatékonyabb természeti erőforrás gazdálkodásnak (energia, hulladék) köszönhetően csökkent működési költségeknek tudható be.
· Az eladási volumen növekedése
Több fogyasztói szegmens körében a fenntarthatóság egyre fontosabb szempont a termékek választása során. A 18-34 éves fogyasztók mutatják a legnagyobb hajlandóságot arra, hogy olyan márkákat válasszanak, melyek jelentős hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra. A fogyasztói trendek változásának köszönhetően azon vállalatok, melyek elköteleződnek a fenntarthatóság iránt, több bevételre tehetnek szert.
A fenntartható üzleti magatartás érdekében a vállalatoknak hatékonyan kell gazdálkodniuk erőforrásaikkal, azonban a hazai kkv-k egyelőre az Európai Unió többi országában működő kkv-knál alacsonyabb intenzitás mellett foglalkoznak a fenntarthatósággal.