A MaReSz is részt vett annak az átfogó AI útmutatónak az elkészítésében, amely a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) felhívására, a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) és a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) együttműködésében, az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT), további 7 szakmai szervezet, valamint a KPMG, a Baker McKenzie és a Microsoft támogatásával jött létre. A dokumentum célja, hogy egy átlátható keretrendszer mentén, bármely érintett iparági szereplő számára gyakorlati útmutatást kínáljon az AI felhasználásának transzparens és etikus módjára; különös tekintettel a fogalmi, tartalomelőállítási, jogi és szabályozási, etikai, alkalmazási, adatbiztonsági, teljesítmény mérési, valamint együttműködési területekre. A hiánypótló AI kézikönyv - úttörő jellege miatt - iránymutatásként szolgálhat más szakterületek és felhasználók felé is.
A kézikönyvet bemutató sajtótájékoztató után kiadott közlemény elérhető innen.
A kézikönyv ingyenesen elérhető és letölthető a http://marcom-ai-guide.hu weboldalon. A hiánypótló útmutató alkalmazását szakmai konferenciák és workshopok támogatják majd.